سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تک آشپز: افزایش سلامت با خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

آب لوله کشی در بسیاری از نقاط از نظر سلامت و بهداشت برای آشامیدن مناسب نیست و حاوی مواد آلوده ای است که در دراز مدت آسیب ها و خطرات جدی برای سلامت بدن ما به وجود می آورند. آلودگی آب مسئله ای مهم است که در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. برای دستیابی به آب آشامیدنی سالم، استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی بسیار ضروری می باشد. چرا که سیستم تصفیه شهری نمی تواند آب را به خوبی تصفیه کند و ذرات آلوده ی آب در آن باقی می ماند. در ادامه این مطلب توضیح خواهیم داد که دستگاه تصفیه آب خانگی چیست و آب تصفیه شده چه فوایدی برای سلامتی ما دارد.

دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

تصفیه آب خانگی دستگاهی است که می تواند انواع مواد آلوده و ذرات و ناخالصی های آب را جدا کند و در طی چند مرحله فیلتراسیون در نهایت آبی بهداشتی و خالص به دست ما برساند. این دستگاه شامل چند فیلتر است که هر کدام قسمتی از این آلاینده های آب را از بین می برند. دستگاه ها ی تصفیه آب از روش های مختلفی برای از بین بردن آلاینده ها استفاده می کند. اسمز معکوس بهترین روش تصفیه آب است که در حال حاضر اکثر دستگاه های معتبر از آن بهره مند هستند. تصفیه آب اسمز معکوس می تواند به راحتی املاح مضر آب را حذف کند و سختی آب را کاهش دهد. این دستگاه حداقل دارای 5 الی 6 فیلتر است که به ترتیب مراحل عبارتند از فیلتر پروپیلن، فیلتر کربن پودری، فیلتر کربن بلاک، فیلتر ممبران، فیلتر پست کربن و فیلتر مینرال.
در مراحل 1 تا 3 دستگاه، مواد جامد و ذرات درشت تر آب و هم چنین گاز ها و مواد شیمیایی از جمله کلر حذف خواهند شد. مهم ترین بخش تصفیه در این دستگاه فیلتر مرحله چهارم ممبران است. 

منبع:

https://www.takashpaz.net/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8/